tisdag 20 augusti 2013

En underbar doft

När jag började prenumerera på aot så fick jag ett paket doftliljelökar som premie. Kunde ana att jag ville gå förbi dessa varje dag så jag satte dom i en kruka på trappen utanför ytterdörren.
Jag älskar att gå förbi där nu, stanna till, insupa doften!
Det är en rätt stark doft så vissa kanske skulle tuppa av- men jag kommer garanterat sätta liljorna där nästa år igen.


Jag vet inte vad jag ska göra med denna växt. Är ett silverpäronträd som dog i vintras. Rotäkta som den inte var sköt den två "äkta" rotskott som såg pigga och krya ut. Kanske ska man spaljera dessa på något kul sätt? 


Mamma tyckte jag skulle försöka forma den som ett päron men det kanske är lite att ta i vid första försöket :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!