söndag 25 augusti 2013

Mycket på gång!

Ville skriva inlägg igår men hade fullt upp med en utgrävning av en utökad rabatt under rönnarna. Planen här är att ha massvis med jättedaggkåpa och blommor med rosa inslag. Jag har sett lite här och var att man gjort just kombinationen limegrön/rosa och jag tycker det blir så läckert. Dessutom vill jag begränsa det rosa till en rabatt så jag tror det kommer räcka. Rosa pioner, rosor och solhattar är redan bestämt. Plus en flikbladig blodfläder som redan är planterad samt ett rosablommigt prakttry som ska flyttas till stentrappen här nedan. Mer förslag mottages med öppna armar.
Här växte ogräs i tonvis. Har ryckt rötter som en galning. Man ser tydligt vart den gamla rabatten slutat. (För tillfället är den rabatten ett försök med sticklingar. Kommer nog dessvärre misslyckas med alla).
Förresten - är inte rönnarnas stammar så underbart vackra!?
Blev lite berg i dagen av bara farten samt en stentrappa upp mot baksidan av tomten. Kanske ska man gräva fram lite mer berg nedåt? 
Har fått två fina rosor av min mamma och två vackra klematis av min kusin som var på besök här idag med familj. Observera att jorden ska förbättras mycket mera.

Rosorna
Ros i tillknycklat hönsnät. Rådjuren ska inte få den glädjen på natten då jag ligger och sover!
Klematis hybrid
Min lillebror var också här under dagen. Han är väldigt duktig på illustrationer på datorer så han kommer få göra en header eller vad det heter till min blogg- är oerhört tacksam! :)

Har hunnit med en kräftskiva denna helg också. 

Kräftskiva augusti -13
Träd i poolspegel på kräftskivan
Imorgon ska jag hämta natursten i Nacka. Sten kan man aldrig ha för mycket utav och jag tänker att det är lika bra att passa på innan pluggandet sätter igång igen om en vecka. Har funderingar på att bygga en mur runt äppellunden. Får se om det blir tillräckligt mycket sten bara- troligtvis inte. Annars får muren hamna någon annanstans helt enkelt!

Nästa inlägg kommer handla om mina träd. 

Ha en trevlig söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!