torsdag 30 januari 2014

En fantastisk inspiration!

Har varit på biblioteket och lånat trädgårdsböcker. Är ett par ur denna hög jag garanterat ska köpa hem! 


Den här


Och den här


Har sått fröer idag. Alunrot, martorn och lavendel. Trodde jag skulle få hem ett gäng fröer till under dagen men de har inte kommit än:/ får ha kvar jorden och alla småkrukor inomhus sålänge. Till killens förtret.

Passade på att ta lite vintersticklingar av idegran också. Rådjuren är på dom konstant och nu äts till och med lagerhäggsbuskarna upp vilka de tidigare ratat. Ja vad ska man säga? Tråkigt minst sagt..


Sen har jag bytt jord till alla mina krukväxter och krukat om. Än så länge har min silvernjurvinda överlevt. Det är nästan så att den ser piggast ut av dom alla. Har stått i ca 17 grader och halvskuggigt. Vattnat någon gång i veckan om det känts torrt. Härligt att slippa köpa nya plantor till våren. Är värt lite pyssel tycker min plånbok:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!