fredag 17 januari 2014

Fortsättning djungel/jurassic park - planering

Har ritat lite och tagit foto. Verklighet vinter och ritad, något rörig, plan för sommarn.



Hittade en till inspirerande bild i världens bästa geologibok, 'Earth-portrait of a planet' som jag fotat här:

Fast jag tror det kommer bli mer grönt hos mig.

Tänk vad häftigt det vore att ha en rökmaskin och lite vatten här. Jaja- det är långt över min budget och min gång kommer inte vara såhär tropisk. Bild från http://lightshinebright.tumblr.com/post/24894656955/duusk-woah



Tänk en sen augustikväll och man lyckats med stora växter och smart belysning här:


Ja- jag ska göra mitt bästa för att få uppleva tropik ute i skärgården. Är en relativt liten yta att jobba med och det gör det hela lite enklare.

4 kommentarer:

  1. Hei! Jeg går hagerunder i snøen og ser for meg hva som kan plantes for å gjøre det frodigere,høyere og tettere. Lager snøhauger for å se hvor fint det kan bli og drømmer Det er lettere å gjøre det om vinteren når man ikke blir "forstyrret" av sommerens frodighet. Spennende å se og lese det du tenker. Ha det godt! Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Anne!!
      Ja jag upplever det precis som du säger. Man möter så lätt 'problem' när man ska planera sånt på sommaren. Mycket lättare med ett öppet sinne:):) jag ska också prova att lägga snöhögar där jag vill ha rabatter-bra tips!

      Radera
  2. Hej Josefin! Din granne här! Var och kikade lite i natura2000 området Saltarö-Skärmarö med min familj i helgen så nu vet jag mer om området där du bor. Men Åh. Vilka roliga planer du har för din trädgård. Jag delar ditt geologi-intresse: har en examen i Geovetenskap. Roligt med tankar om trädgård på ett sådant plan. Oj nu fick du visst igång mig ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej vad roligt! Då har vi ju ännu mer gemensamt! :)
      Ja jag älskar att gå i skogarna här! Så fridfullt! Tyvärr är det löjligt hur sällan de blir av, mest på hösten då kantareller kanske vill visa sig:)
      Ja det blir lätt sjukt mycket idéer och planer men sjukt svårt att genomföra alla. ;) jag kan dock inte låta bli att visa dom här, både för min egen skull och för andra som ev inspiration- även om de kanske aldrig blir av hemma hos mig. Djungeln däremot är jag fast besluten om att den ska bli av! :)

      Radera

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!