måndag 12 maj 2014

Mitt hundrade inlägg!

Har medvetet väntat med att skriva för att skriva något riktigt bra i mitt hundrade inlägg. Tiden går och jag får inte till det. Det får bli ett helt vanligt inlägg där jag firar att vi äntligen har en egen köksträdgård! :)
Frösådde i helgen och väntar med spänning på att förhoppningsvis få skörda lite goda grönsaker i sommar. Två pallkragar med sockerärtor - det kan man inte ha för mycket utav!
En förhandstitt:


I mars såg det ut såhär, lite halvimproviserat:

Installationen står på skogsmark så för att undvika asprötter och högt vattenstånd mm så står allt upphöjd på en bädd av tegelkross. Har här tillfälligt täckt sidorna med takpannor. 

Kram på er allesammans!

2 kommentarer:

  1. Grattis till det hundrade inlägget! Vilken fin köksträdgård du har gjort! Drömmer också om en sådan och här fick jag rejält med inspiration! Har ni lagt tegelkross, markduk och sedan grus som underlag? Säkert ett bra sätt att slippa inväxande rötter i så fall!

    Sockerärtor odlade vi förra sommaren. Den blev flera meter hög och gav förutom väldigt söta blommor en underbar skörd.
    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Annika!
      Ja precis i den ordning du skrivit men makadam ist för grus. (Var det jag hade att tillgå) :)
      Vad roligt att du blev inspirerad! Detta var ett projekt jag började med förra våren men aldrig slutförde- flyttade runt kragarna hit och dit och blev tokig på mig själv. Känns skönt nu. Hoppas att det ska hålla ett par år:)
      Ni har det så fint i er trädgård och fyller på med så många fina nya växter så jag blir grön av avund;)
      Ha det gott!

      Radera

Hej där!
Lämna gärna en mening eller två så blir jag väldans glad.
Ha en strålande dag!